13 Ocak 2012 Cuma

ELAZIĞ ve ÇEVRESİNDE ARICILIK




Kızımın Elazığ Fırat Üniversitesindeki sınavları dolayısıyla uçakla Elazığa geldik.Yaklaşık bir haftadır buralardayım.Kızım derste ve sınavdayken benim de bol bol gezmeye bu arada arıcıları balcıları ziyaret , konuşma ve tanışma imkanı doğdu.Ben de bunu hem kendim hem sizin için iyi değerlendirdim.Önemli bulduklarımı sizlerle paylaşıyorum.

Elazığ Modern bir şehir.Halkı da çok misafirperver.Gündüz sakin.Akşamüstü acayip kalabalık.
Caminin altında Kuyumcular sıra sıra .Bizim gölcükten fazla kuyumcu olduğuna bahse girerim.
Elazığdan birkaç güzel manzara.Daha çok resim var fakat bu kadarı yeterli sanırım.Fırat Üniversitesi de o kadar büyük bir yere kurulmuş ki Türkiyede üçüncü geliyormuş.
Bir an için Doğuda bir Şehirde olduğunuza inanamıyorsunuz.




Bu tarihi Camide birkaç defa namaz kılmak nasip oldu.Çok güzel

Elazığ ve Malatyadaki bütün dükkanlarda vazgeçilmez ürünler Kayısı ve Ceviz ve Pestiller
Karakovan petek balı .Kilosu 90 TL.Yemelik değil SeyirlikBu süzme balların Kilosu 15-20 lira arasında değişiyor ancak soran bile yok.Yörede en meşhur kekik ve Geven Balı üretiliyor.

Gezginci arıcılar genelde buralara uğramıyor.Erzurum Erzincan veya Sivasa gidiyorlar ve tonlarca şeker veriyorlarmış.Orada zaten bal çok değil mi neden şeker diyorum.Daha çok bal ve daha çok kazanç içinmiş.Erzurum Erzincan ve Sivastan gelen Petekli Balların Fiyatı 12-15 TL.Toptan alınışları 8 TL imiş.Bu bölgeye dışardan arıcı gelmiyor .Bölge arıcıları da kendi bahçesi veya evinin önünde amatörce bu işi yapıyorlar.Arıcılıktan ihya olan yok bırakmak isteyen çokmuş.




40 yıllık Arıcıyım Şöyle bir Bal yaptırıp sergileyemedim.Yuh ki ne yuh.



Bal satan fakat ömründe arı görmemiş arkadaş da Televizyonda reklamı yapılan hileli ballardan yakınıyor.Bu nasıl diye göstermeye geliyorlarmış.

Elazığ il Tarımda arıcılık şubesi şefi Feyzi İpeki makamında ziyaret ettim.Feyzi Bey iyi bir arıcı ve 150 kovan arısı var.Arıyı ve arıcıları çok seven bir arkadaş . Arıcılara kurslar düzenliyor.Kendi resim ve videolarıyla eğitiyor.Arka plandaki karakovan peteği başım gözüm üstüne der gibi duruyor.



Feyzi İpek Bey hediye ettiğimiz 500 gramlık kestane balını inceliyor ve bizim pekmez bundan iyidir bu acı şeyin bal olduğuna eminmisin diyor.Bu bölgede kekik ve geven balı meşhurmuş.
Öğle namazını Şefimizle birlikte küçük ve şirin Tarım Camiinde kılıyoruz.Sonra yemekhaneye geçiyoruz. Yediğimiz benim olsun ben size gördüklerimi anlatmaya devam edeyim.

Elazığda arıcılara yer problemi yok.Feyzi Bey de güzel bir yer bulmuş.Yayılmış Maşallah.Allah nazardan saklasın.

Geçen yıl çok oğul çıkmış.Yaşlı anadandır dedim.Oğullar bile oğul verdi dedi.2012 de bol bal bekliyor.

Yanında çalışan yeni arıcı Mahmut Gölen beye hatıra resmi çektiriyoruz.Fevzi Beyden aldığım bilgilere göre Elazığda 500 civarında arıcı ve yaklaşık 50,000 kovan bulunuyor.Bunların en çoğu Elazığ merkezde ,Karakoçan ,Sivrice ve Madendeymiş.Hazar gölü yakınlarında Masdar dağında Geven ve Kekik çok Ama bölgeye giden yokmuş.Zaten son yıllarda bal azalmış ve o da 20 TL ye bile satılmayıp ellerinde kalıyormuş.Bölgede Karniyol Arısını bilen de yok duyan da.İtalyan-Kafkas melezi çok yaygınmış ve Saf İtalyan saf Kafkas iş yapmamış fakat ikisinin melezi iyi sonuç vermiş.Kendilerine buradan çok teşekkür ediyor ve görevinde başarılar diliyorum .




7 yorum:

ÇAYLI dedi ki...

s.a
sizlere ve arıcılara cok faydalı bir gezi olduguna eminim. kekik balının tadına bakmışındır artık . arkadaşlara selamlar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam öncelikle kızınıza imtihanlarında başarılar diliyorum,güzel anılarınız içinde teşekkür ederim,demekki arıcıların sorunları hiç bitmiyor,hayırlı günler diler saygılar sunarım.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Efraim bey,yol yakınken kemahada geleydin.Paylaşımdan anlıyorumki Elazıg bölgesi iyi bir mevsim geçirmiş.Ogulun ogul verecek kadar gelişmesi.Ama bir yanlışlık var,çıkan ogulun anası yaşlı,ana arı f kaç unu bilen yok,arıcıda nüfus planlamasına uymamış,saglıcakla kalın.

Arıcı 07 dedi ki...

Maşallah gazetecileri bile geçmişsin.Biz yaza yaza beyni boşalttık.Artık fazla bir şey çıkmıyor...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Efraim Hocam
minik arıcıya göndermiş olduğunuz yorum, nasıl olduğunu anlayamadım, kazaen silindi. Yazmış olduğunuz güzel yorumunuzu yayınlayamadığım için özür dilerim.
Ben 14 yıldır Doğanşehir İmam Hatip Lisesi'nde coğrafya dersi öğretmeni olarak çalışıyorum. Malatya'nın içindenim, Doğanşehir'de evlendim ve burada kaldım.
Eğer yolunuz bu tarafa düşerse sizleri misafir etmekten gurur duyarım. Sürgü'de sizlere güzel bir gün geçirtme fırsatı verirsiniz.
Böylelikle de eskileri yad etmiş olursunuz.

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam güzel bir gezi olmuş sayende oraları da gezmiş olduk. Sağlıcakla kalın.

murat (erkan) dedi ki...

efrahim bey ,yapmış olduğunuz ziyaretler çok güzel ,bizlere alazığ ve oradaki arıcılık hakkında bilgi verdiniz sağolun .